ORP Delfin

 54° 38′ 52.2″ N , 18° 36′ 11.2″ E

Głębokość nad wrakiem: 13m

Głębokość przy dnie: 20m

_____________________________________________________

OPIS

Wodowany 10.10.1942 w stoczni Robert Jacob City Island w Nowym Jorku. Należał do drewnianych trałowców bazowych typu “BYMS”. Nazwa w czasie służby w marynarce brytyjskiej -“BYMS-2211”. W skład MW wcielono go 19 kwietnia 1948 roku. W czasie służby w MW RP nazwa burtowa “DF” później “T-31”. , wycofany ze służby i przeznaczony do kasacji 26 czerwca 1957 roku. Został zatopiony na środku zatoki puckiej, gdzie służył do ćwiczeń dla lotnictwa wojskowego. Dzisiaj spoczywa niemal na środku akwenu w odległości ok. siedmiu mil od Helu i ok. czterech mil od Jastarni.

_____________________

Wymiary
Długość 41,90 m
Szerokość na owrężu 7,70 m
Zanurzenie 2,40 m
Wyporność 277 t
Napęd
Wyposażony w dwa silniki Diesla GMC o mocy 735 kW (1000 KM)
2 śruby, prędkość maksymalna 12,6 węzła
Załoga 42 osoby
Uzbrojenie
Jedno działo 85 mm
4 ckm plot. 12,7 mm systemu Colt chłodzone wodą
sprzęt trałowy
trał akustyczny SA-IV
trał elektromagnetyczny TEM-VI
trał kontaktowy OROPES

OPIS NURKOWY

Kadłub jest wyraźnie pochylony na lewą burtę. Wrak ze względu na brak elementów wyposażenia oraz znacznej części nadbudówek jest bezpieczny i łatwy do nurkowania. Najciekawszym miejscem wraku jest galeryjka znajdująca się na prawej burcie oraz część pomieszczeń do których dostać się można od strony galeryjki lub górnego pokładu. Wrak z racji drewnianej konstrukcji bardzo ładnie wygląda wewnątrz, jednak wpływanie do pomieszczeń we wnętrzu wraku, z powodu dużej ilości osadów, znacznie psujących widoczność, wymaga właściwej techniki, konfiguracji i odpowiedniego przeszkolenia.

Sprawdź wypłynięcia